lördag 27 september 2014

Trettioåtta kryss

Kampanjandet blev inte som jag hade tänkt mig. Det är egentligen inte någon överraskning eftersom det här är första gången jag provar, och eftersom allt som börjar på ”kampanj-” fortfarande får mig att associera till West Wing.

Framför mig hade jag sett dörrknackning hemma i distrikt 274. Att prata med folk, lyssna, och känna stämningen. Det här skedde, men oftast utan mig. Jobbsaker och familjeaktiviteter kom emellan. Istället har jag mest lappat brevlådor, stått i valstugor, satt upp skyltar, packat sadelskydd, och bloggat. Jag tror att bloggandet har varit bra på flera sätt.

Jag fick 38 personröster. Det gör mig till den 24:e mest kryssade personen på moderaternas kommunlista i Uppsala. Med tanke på att jag stod på plats 54 på listan, och att primärvalsresultatet i våras hamnade någonstans mellan humor och katastrof, känns 38 helt ok. 2018 kommer att bli intressant.

Jag har haft förmånen att få lära mig av den bästa. Med över 2000 kryss var Ulrika Karlsson återigen mest kryssade moderat i länet. När jag fokuserar på det lilla och lokala är det väldigt inspirerande att kampanja tillsammans med någon som fokuserar på de stora frågorna och direkt efter valet måste vidare till New York och FN.

Tack alla ni 37 som röstade på mig. Jag vet inte vart det här leder, men jag lovar att göra mitt bästa.

Inga kommentarer: