tisdag 30 december 2014

Djupt vatten

Ok. Enligt ett nyss ankommet brev från kommunledningskontoret är jag nu är officiellt förtroendevald i Idrotts- och fritidsnämnden i Uppsala kommun. Utbytesstudentmetoden har fungerat.

Tack alla ni som rösta på mig, trott på mig, och lajkat mina posts på Facebook. (Vi bryter där, det är ingen Oscar. Men jag lovar att försöka göra ett bra jobb.)

Jag fick som sagt ett brev. Till min förvåning ser jag att det konstituerande mötet hålls klockan 13:00 på en onsdag. Tanken att en fritidspolitiker är någon som ägnar sig år politik på fritiden känns plötsligt långsökt. Det är även nu som min hustru himlar med ögonen så där som hon gör när hon undrar om jag började skolka från samhällskunskapen redan på lågstadiet.

Ok. Jag ska kolla min kalender. Tydligen ska jag även får betalt för att jag inte är på jobbet. (Enligt något som heter ”ERS 15/ERS-H 15” och inte är del av det amerikanska missilförsvaret.)

Dessutom ska jag få (låna) en iPad. Jag vet inte om det kommer anses artigt att lämna tillbaka den och säga att vi ska sänka skatten eller satsa på skolan istället.

Buckle up Dorothy. (Det blir pepparkakor till fikat.)

Inga kommentarer: