söndag 5 juni 2016

Gammelmedia

Lokaltidningen publicerade igår en kortversion av min bloggpost om Gottsundabadets trasiga skåp på insändarsidan. Jag mejlade in insändaren en dryg vecka tidigare, och är faktiskt lite överraskad då jag varesig fick mejl om mottagande eller publicerande av texten.

Nu är texten i alla fall publicerad bredvid en text om att cyklister är livsfarliga och en annan om att skatter är dåligt. Det känns lite retro med insändare. Hittills har min “mediestrategi” (pretentiöst ordval - jag vet) fokuserat helt på sociala media. Kanske borde jag fundera på hur gammelmedia skulle kunna inkluderas?

En annan intressant sak är att mitt skrivande sker helt enskilt: Om någon tror att partiet har en “skrivgrupp” som då och då träffas, diskuterar, och skriver så är i alla fall inte jag med i den. Kanske borde jag starta en?

Fyrishov AB ska ha haft någon form av styrelsekonferens i slutet av maj, men jag har inte lyckats få reda på vad som avhandlades. På baden verkar medarbetarna tyvärr haft fullt upp med drunkningstillbud och ofredanden.

Egentligen är frågan betydligt större än skåpen. Gottsunda överges och förfaller. Det är inte rimligt att prioritera teaterbienaler och stadsodling just nu. Jag är rädd att det är på platser som den här som striden om framtidens Sverige kommer att stå. Ett första litet steg åt rätt håll skulle (som sagt) kunna vara att få igång normalt underhåll.

Inga kommentarer: