lördag 21 juni 2014

Kampanjhögkvarter

Kampanjhögkvarter. Själva ordet andas tv-serie och West Wing. På Instagram fick jag direkt frågan om jag var Josh, Sam, Leo, eller Bartet själv. (Sam.) Stämningen känns lite som på teknologkåren för 20 år sedan, som om vi förberedde nollningen och alla visste att det skulle bli bra.

Jag skulle dit för att bli fotograferad. Partiet håller precis på att flytta in. Stolar saknas, det står lådor överallt, och någon håller på att skruva ihop en flakcykel. Tv-seriekänslan förbättras av att någon som går förbi saknar en text från mig.

Lokalen ligger i gatuplan, är ljus, och har stora fina fönster. Vi skojar om att vi är en Pop Up Store. Jag säger något om hur juste det kommer att bli och att vi borde få upp snygga budskap i fönstren så snart som möjligt.

Man tittar överraskat och lite skeptiskt på mig.

Valet 2010 fick vi fönstren krossade 16 gånger, säger en muffare.

Jag inser hur naiv och oerfaren jag faktiskt är. Det här är inte marknadsföring och försäljning. (Och det är verkligen ingen nollning.) Det här är på riktigt.

Vi står kompromisslöst för frihet, demokrati, och mänskliga rättigheter. Det skapar hat. Jag får försöka vänja mig vid den tanken.

Inga kommentarer: