lördag 2 januari 2016

Straight Outta Gottsunda?

Efter att ha hört om problemen med sporthallen tog jag i samband med nyårsshoppandet ett varv runt Gottunda Centrum. Jag är i Gottsunda nästan varje dag, men aldrig vid sporthallen. Man måste gå ut på baksidan och förbi lastkajen för att komma dit. Genial arkitektur.

När jag är i Gottsunda är det oftast lugnt, så jag hoppades nog att rapporterna från senaste mötet i nämnden skulle vara lite överdrivna. Det är ju inte så att jag klipper mig och köper fredagsmiddagen i South Central.

Tyvärr var de stora fönstren nödlagade och en lapp från Uppsala kommun berättade att de som tagit sig in även slagit sönder en basketkorg och att det kan finnas glas kvar i lokalen.

Igår noterade jag ett ensamt, fastlåst cykelhjul utanför centrumets framsida.

Ett mejl från nämndsekreteraren berättar att januarisammanträdet antagligen kommer att ställas in eftersom det inte finns några ärenden att behandla.

Inga kommentarer: