torsdag 20 september 2018

Rocketman!

Tack alla som röstat på mig!

Vad är Sverigedemokraternas knappt femprocentiga eller Vänsterpartiets drygt tvåprocentiga ökning i riksdagsvalet när den här bloggens egen frihetskämpe nästan tredubblat sina personkryss?

Eftersom jag har ett nytt jobb har jag inte kunnat kampanja särskilt intensivt, och inte har det blivit mycket bloggat heller. Trots detta har jag ökat från 38 personkryss 2014 till 106 nu i år! (+179%!)

Det gör mig till den 11:e mest kryssade moderaten i kommunen. Inte illa eftersom jag stod på plats 26 på listan. Moderaterna backar nu i valet till 14 mandat, men tyvärr är det placeringen på listan (inte i valet) som gäller, så någon tweedhöger i kommunfullmäktige blir det inte.

Men, partiet kanske kan ha nytta av en frispråkig tweedbloggare någon annanstans.

Inga kommentarer: